Kalite Yönetimi

Kalite Kontrol

Kalite kontrol, ürün ya da hizmetlerin belirlenen standartlara ve gereksinimlere uygunluğunu denetlemek için gerçekleştirilen doğrulama faaliyetleri ile bu faaliyetler sırasında kullanılan yöntem ve araçların bütünüdür. Ürün ve hizmetlerin, sahiplerine ulaştırılmadan önce beklentileri karşılayıp karşılamayacağını uygun yöntemlerle inceleyip test eden ve yetersizliklerin önlenmesini amaçlayan uygulamadır. Buradaki amaç, kalitenin sürekli denetim altında tutulmasıdır.

Kalite Güvence

Kalite Güvencesi, toplam kalite uygulamalarının önemli bir parçasıdır. Kalite güvencesi, müşteri beklentilerini tam olarak karşılayacak kalitede ürün veya hizmetlerin üretilmesini sağlamaya yönelik olarak gerçekleştirilen planlı faaliyetler bütünüdür. Kalite güvence uygulamaları, ürün veya hizmetlerde standarttan sapmaların nedenini belirlemek ve süreç için bir standart oluşturmayı sağlamak üzere kullanılır. Kalite planlaması ve hata önleme yaklaşımlarını içerir. Bu sayede kuruluş içerisindeki tüm süreçler bütün olarak ele alınır ve kalitenin sürekliliği ve iyileştirilmesi sağlanır.

Sürekli İyileştirme

Müşteri beklentilerinin ve rekabetin artmasıyla birlikte kalite yönetim anlayışı sürekli değişmektedir. Bu doğrultuda daha iyiye gitmeyi amaçlayan sistemleri iyileştirmelerin planlanması gerekmektedir. Kalitenin iyileştirilmesi ürün ve hizmetlerdeki hataların en aza indirilmesini ve bu ürünlerin daha iyi bir kalite düzeyine ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda işletmelerin rekabet güçleri sürekli iyileştirme ve kalite geliştirme çabalarıyla orantılı olarak artmaktadır.